9 τροφές που θα κρατούν τον εγκέφαλό σας σε εγρήγορση

9 τροφές που θα κρατούν τον εγκέφαλό σας σε εγρήγορση
9 τροφές που θα κρατούν τον εγκέφαλό σας σε εγρήγορση !!

Το τι τρώμε δεν έχει σημασία μόνο για τη διατήρηση της σιλουέτας μας αλλά και για την υγιή διατήρηση του εγκεφάλου μας. Τα τρόφιμα που τρώμε, ειδικά τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, μπορούν να βοηθήσουν ώστε να αποτραπεί η άνοια και να βελτιωθεί την υγεία του εγκεφάλου μας.

1.Μύρτιλλα (blueberries)

Τα μύρτιλλα είναι μια υπετροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά. Μειώνουν το στρες στον εγκέφαλο και έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνουν την ικανότητα μάθησης και τις κινητικές δεξιότητες.

2.Εσπεριδοειδή

Τα λεμόνια, τα λάιμ, τα πορτοκάλια και τα γκρέιπφρουτ μπορούν να βοηθήσουν τον εγκέφαλό μας να παραμείνει υγιής.Μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που έχουν εντάξει τα εσπεριδοειδή στην καθημερινότητα τους είναι σε θέση να αποτρέψουν τη γνωστική έκπτωση από περισσότερα από δύο χρόνια.βιολογικά φρούτα

3.Ξηροί καρποί

Τα αμύγδαλα, πλούσια σε βιταμίνη Ε, μονοακόρεστα λίπη και άλλες βιταμίνες (χαλκό, βιταμίνες της ομάδας Β, ασβέστιο, κάλιο, φώσφορο, σίδηρο), βοηθούν ιδιαίτερα στην πρόληψη της γνωστικής εξασθένησης και τη διατήρηση της μνήμης. Τα καρύδια αποτελούν μία ισχυρή τροφή του εγκεφάλου, επίσης, χάρη στην υψηλή τους ποσότητα πολυακόρεστων λιπαρών οξέων(φυτικές ίνες, βιταμίνη Ε, B6, μαγνήσιο, ασβέστιο). Η ένταξή τους στη διατροφή μας μπορεί να βελτιώσει την επικοινωνία των κυττάρων του εγκεφάλου και την ανάπτυξη του.

4.Ψάρια

Ο σολομός είναι πλούσια πηγή σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, βοηθά στην πρόληψη της γνωστικής παρακμής.Επίσης οι σαρδέλες, οι αντζούγιες και η πέστροφα λίμνης είναι μεγάλες πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, που σημαίνει ότι μπορούμε να καταναλώνουμε διαφορετικά ψάρια δύο φορές την εβδομάδα. Τα Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι αντι-φλεγμονώδη, κάνουν καλό στην καρδιαγγειακή υγεία και διατηρούν τη λειτουργία του εγκεφάλου.

5.Αβοκάντο

Τα αβοκάντο είναι πλούσια σε λιπαρά – αλλά είναι ένα καλό λίπος που βοηθά τη λειτουργία του μυαλού μας. Το μονοακόρεστο λίπος στο αβοκάντο βοηθά στην πρόληψη της υψηλής αρτηριακής πίεσης, η οποία είναι ένας παράγοντας κινδύνου για τη νόσο Alzheimer. Είναι επίσης μια καλή πηγή λουτεΐνης, ένα καροτενοειδές που σχετίζρται με την βελτίωση της νοητικής λειτουργίας. Τα αβοκάντο είναι πλούσια σε θερμίδες, όμως, γι ‘αυτό πρέπει να προσέχουμε πόσα να καταλώνουμε.

6.Καφές

1 φλυτζάνι καφέ στο πρωινό μας μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα από απλά να βοηθήσει να ξεκινήσει η μέρα μας. Ο καφές είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Μελέτες έχουν δείξει ότι η τακτική κατανάλωση καφέ έχει ως αποτέλεσμα τον μειωμένο κίνδυνο άνοιας.Βιολογικός καφές

7.Γιαούρτι

Οι βιταμίνες και τα ανόργανα στοιχεία στο ελληνικό γιαούρτι μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση από το στρες και να δώσουν ενέργεια στο σώμα και τον εγκέφαλο. Τα προβιοτικά (που βρίσκονται σε πολλά γιαούρτια) μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της γνωστικής εξασθένησης η οποία σχετίζεται με την απώλεια μνήμης.

8.Αυγά

Όταν τρώμε αυγά, το μυαλό μας χρησιμοποιεί βιταμίνες για να υποστηρίξει τη μνήμη και να αυξήσει την επικοινωνία μεταξύ των κυττάρων του εγκεφάλου.

9.Δημητριακά ολικής αλέσεως

Η βρώμη, το κριθάρι και η κινόα – όλοι μεγάλοι και σύνθετοι υδατάνθρακες που βοηθούν να τροφοδοτήσουν τον εγκέφαλο. Η βρώμη περιέχει διαλυτές φυτικές ίνες, οι οποίες απομακρύνουν τη χοληστερόλη από το σώμα και αποτρέπουν το σχηματισμό της πλάκας στις αρτηρίες οπότε και διασφαλίζουν το αίμα να ρέει καλά και μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου ανάπτυξης εγκεφαλικού επεισοδίου και της άνοιας.Τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι επίσης μια βάση στη μεσογειακή διατροφή και είδος διατροφής που φαίνεται να βελτιώνει τη γνωστική λειτουργία σε συνδιασμό με μια δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά.