8 αποδεδειγμένα οφέλη των σπόρων Chia

8 αποδεδειγμένα οφέλη των σπόρων Chia
8 αποδεδειγμένα οφέλη των σπόρων Chia

Οι σπόροι chia είναι μία από τις πιο υγιεινές τροφές στον πλανήτη.

Είναι τροφή πλούσια με θρεπτικά συστατικά, με σημαντικά οφέλη για το σώμα και το μυαλό μας.
Οι σπόροι αυτοί είναι μικροσκοπικά μαύρα κουκούτσια από το φυτό Salvia hispanica, το οποίο σχετίζεται με τη μέντα και ευδοκιμεί κυρίως στη Νότια Αμερική. Ηταν μια σημαντική τροφή για τους Αζτέκους και τους Μάγιας.Στην πραγματικότητα, «Chia» είναι η αρχαία λέξη των Μάγια για «δύναμη».

1. Οι σπόροι Chia έχουν τεράστιο ποσοστό θρεπτικών συστατικών, με πολύ λίγες θερμίδες.
Περιέχουν φυτικές ίνες, πρωτεΐνη, ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, ασβέστιο, μαγγάνιο, μαγνήσιο, φώσφορος.
Περιέχουν επίσης ένα αξιοπρεπές ποσό του ψευδαργύρου, βιταμίνη Β3 (νιασίνη), κάλιο, βιταμίνη Β1 (θειαμίνη) και Βιταμίνη Β2.

2. Έχουν μεγάλο ποσοστό σε αντιοξειδωτικά τα οποία βοηθούν ιδιαίτερα στην καταπολέμηση της παραγωγής ελευθέρων ριζών, οι οποίες μπορούν να βλάψουν τα μόρια στα κύτταρα και να συμβάλλουν στην γήρανση και σε σοβαρές ασθένειες όπως ο καρκίνος.

3.Οι φυτικές ίνες που περιέχουν δεν ανεβάζουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Οι σπόροι chia είναι 40% φυτικές ίνες, κατά βάρος. Αυτό τους καθιστά μια από τις καλύτερες πηγές φυτικών ινών στον κόσμο.

4. Περιέχουν 14% πρωτεΐνη, η οποία είναι πολύ υψηλή σε σύγκριση με τα περισσότερα φυτά.σπόροι chia
Μια υψηλή πρόσληψη πρωτεΐνης μειώνει την όρεξη. Είναι πραγματικά μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης, ειδικά για τους ανθρώπους που τρώνε λίγο ή καθόλου ζωικά προϊόντα.

5.Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε ίνες και πρωτεΐνες, οι σπόροι Chia είναι σε θέση να σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος.

6.Είναι πλούσια πηγή σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

7.Σε συνδυασμό με μία ανάλογη διατροφη έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την LDL χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια.

8.Είναι πλούσιοι σε ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο και πρωτεΐνες. Όλα αυτά τα θρεπτικά συστατικά είναι απαραίτητα για την υγεία των οστών.

Οδηγίες χρήσης: Η υφή και η γεύση τους είναι διακριτική και έτσι μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πλήθος συνταγών, ακόμα και στην παρασκευή σπιτικού ψωμιού. Οι σπόροι Chia είναι δημοφιλείς για το θρεπτικό τζελ που σχηματίζουν, αφού αναμειχθούν με νερό, το οποίο βοηθά στη μείωση της αίσθησης της πείνας. Μπορείτε να καταναλώσετε τους σπόρους Chia σκέτους ως σνακ, διαφορετικά, θα μπορούσατε να τους απολαύσετε σε κέικ, μπισκότα, ψωμί, κράκερς ή μαζί με οποιοδήποτε επάλειμμα. Μπορείτε να προσθέσετε σπόρους chia σε χυμούς φρούτων, ζεστό γάλα (για να δημιουργήσετε ένα porridge), φυτικά ροφήματα, smoothies, γιαούρτι, σούπες, σαλάτες, σάλτσες, όσπρια και ρύζι, Μπορείτε επίσης να τους χρησιμοποιήσετε για να κάνετε granola, επιδόρπια ή ακόμα να πασπαλίσετε παγωτά.